6+3 házi praktika a menstruáció levezénylésére

6+3 házi praktika a menstruáció levezénylésére

Azok a bizonyos havi nehéz napok bizony sokunknak okoznak kisebb-nagyobb fennakadásokat a hétköznapok taposómalmában. Olykor már csak a “kedvenc” pirulánkkal tudjuk átvészelni. Ha mégis kemikáliák és bogyók nélkül – vagy kevesebb mennyiséggel – könnyítenél magadon, vagy csak az apró, kísérő kellemetlenségekre keresel megoldást, hát van néhány bevethető ötlet a tarsolyomban. 😉 Összegyűjtöttem azokat a praktikákat, amiket magam is kipróbáltam az évek során és be is váltak.

1. Mozgás a piros napok előtt

A mozgásszegény életmód a menstruációt is nehezebbé teheti, erősebb görcsöket eredményezhet. Maguk a görcsök azt a cél szolgálják, hogy a méhfalon a nyálkahártya “meglazuljon”, amik a görcsök kiváltotta paszírozás eredményeként onnan leválva elhagyják a testet. Nem nehéz kitalálni, ha többet mozogsz, ez egy bizonyos mértékben magától – illetve a mozgás következtében – bekövetkezik. Ha legalább a menzeszed előtti pár napban tornázol, vagy bármilyen egyéb mozgásformát végzel, az megkönnyíti a folyamatot, így enyhülhetnek a görcsök.

Ha már mozgás és menzesz, akkor nagyon sok nő számol be pozitív tapasztalatokról a hastánc kapcsán. Ez egy erősen csípő-fókuszos, izoláción alapuló tánc, ami nagyon jól átmozgatja az alhasi területeket, ez pedig pozitívan hat a belső szerveinkre, köztük a méhre is. Hallottam olyat, akinek a rendszeres hastánc enyhítette a görcseit, de olyan beszámoló is elhangzott tánc után az öltözőben, hogy ugyan bőségesebb lett a vérzése, emellett az egész mégis könnyedebben zajlik le.

2. Megelőző csapás hasizommal

Ez a tipp nagyjából az előző pont folytatása, ugyanis nyilvánvaló módon, minél koncentráltabban érinti az alhasi területeket az izommunka, annál erősebb hatása lesz a menstruációra. Ha erős görcseid szoktak lenni, akkor érdemes kipróbálni, hogy a piros napok előtt, minden nap 5-10-15 percig hasizom gyakorlatokat végzel. (Az edzettségi szinted függvényében annyit, amennyi jól átdolgoztatja ezt a területet.) Ezzel “paszírozódik” a méhnyálkahártya is, így kevésbé kellenek majd erre a feladatra a görcsök.

Ami miatt külön kitértem a hasizom gyakorlatokra az az, hogy meghozni is segít a menzeszt. Főleg, ha már ideje lenne, de késlekedik pár napot, akkor ez egy kis ráhatás lehet. Nekem volt olyan is, hogy pár napot késett, de a negyed órás hasizom gyakorlatok után egyből éreztem, hogy beindult a folyamat.

3. A görögszénamag ereje

Ezt a tippet még 18 évesen kaptam a kis mell “problémámra”. Hát mellnövekedést nem tapasztaltam, ám a menstruációval járó kellemetlenségekre a mai napig használom. Enyhíti a görcsöket és segít átvészelni a procedúra elejét. A görögszénamagnak méhösszehúzó hatása van, ami könnyedebbé teszi a menstruációt. Ugyanakkor pont emiatt nem ajánlott azoknak, akik babát várnak, illetve azoknak számára sem, akik szeretnének teherbe esni.  Az a hír járja, hogy a régi korokban a magzat-elhajtó banya-praktikák főzeteinek is az egyik alkotóeleme volt. Szóval inkább ne kockáztass!

Szintén az említett hatás miatt, elősegíti a menzeszt is, vagyis nem csak a görcsökre jó, de akkor is hatékony lehet, ha a vörös folyamatokat szeretnéd indulását szeretnéd támogatni.

Az egyetlen hátránya, hogy enyhén fűszeres illatúvá teszi a testszagot, ami van akit zavar. Egyébként nem annyira vészes, csak gondoltam szólok. 😉

Görögszénamag tea – ahogy én csinálom

A magokból szoktam forrázatot készíteni, de lehet kapni filteres kiszerelésben is, azok értelem szerűen, a dobozon feltüntetett módon készítendőek. Magokból pedig a következőképpen készítek teát:

  • Egy csapott teáskanálnyi magot potyogtatok a pohár aljába.
  • Annyi vizet öntök rá, ami épphogy elfedi.
  • Közben felteszem forrni a vizet, és addig hagyom ázni a magokat.
  • Majd felöntöm a forró vízzel.
  • Egy jó 8-10 perc kell neki, amíg kioldódik, addig hagyjuk állni. Akkor jó, ha a magok már felpuhultak.
  • Extra tipp: Nem csak a tea, de a magok is elfogyaszthatóak. 😉

Beszerzés: Bioboltokban kapható görögszénamag. Fontos, hogy csak ellenőrzött forrásból származó, bio magot vásároljatok, és csak olyat, ami fogyasztásra is ajánlott!

4. Melengetés

Amikor beindulnak a görcsök nincs is jobb, mint valami meleget szorítani a hasunkra! Ilyenkor jól jön a melegvizes ballon, vagy a melegítős párna, ami ellazítja az izmokat. Bár ezek szakállas praktikák, azért gondoltam a teljesség kedvéért kapjon helyet. 🙂

Főleg azért is, mert a melegítős párnákból is vannak új, ötletes verziók, amik komplexebben is a segítségedre lehetnek! Ezek a natúrpárnák, amik tönkölybúzával és egyéb gyógynövényekkel vagy illóolajokkal vannak megtöltve, több fronton is hatnak.

  • Érdemes felmelegíthető változatot beszerezni, amit 1 percre beteszel a mikróba, majd utána vékony törölközőbe csavarva szépen rápakolhatod a hasadra. A puha melegség, ha a görcsöket nem is szünteti meg teljesen, de legalább komfortosabban érzed magad tőle.
  • A tönköllyel töltött párnák további előnye, hogy kovasavat tartalmaz, ami száradás közben felszabadul, bejut a kötőszövetekbe, ahol természetes görcsoldó és fájdalomcsillapító hatást fejt ki.
melegíthető natúrpárna menstruációs görcsökre

Beszerzés: Ilyen natúrpárna például a Fekete Macsek Shopban is beszerezhető, ami ráadásnak levendulás, ami ugye extrába még hozzáteszi a nyugtató, relaxáló hatását. Ide kattintva találod-> Melegíthető natúrpárna görcsökre

5. Tapaszd le a görcsöket

Folytatván az előző pontot…  a párna, vagy meleg vizes ballon használata a munkahelyen nem mindig kivitelezhető. Erre lehet megoldás a görcsoldó tapasz, ami lényegében egy melegítő tapasz, amit az alhasi területekre lehet helyezni. Ahogy hallom, nem mindenkinek jön be, de sokan vannak akik dicsérik, ezért érdemes kipróbálni. 🙂

Beszerzés: Drogériákban lehet kapni, a tamponok és betétek környékére szokták kitenni ezt is.

6. Jedi-elmetrükkök, avagy ne görcsölj rá!

Ez lehet egy kicsit fura tanács lesz, de azt tapasztaltam, egyáltalán nem mindegy, hogyan állunk hozzá a saját testünk folyamataihoz, köztük a menstruációnkhoz. Minél kevésbé fogadjuk el, annál kellemetlenebb és fájdalmasabb a lefolyása.

Minden olyan esetben, amikor a falfehér, ájulás közeli tántorgásig jutottam a menstruáció és a görcsök miatt, a teljes rosszullétet egy “rástresszelési”, rágörcsölési folyamat előzte meg, ami azzal a gondolattal indult, hogy  “jajj megjött, remélem nem leszek megint rosszul” vagy éppen a “nem szabad rosszul lennem” érzéssel. Minél inkább féltem ettől, annál jobban hajlottak a szélsőségek felé az első napot kísérő kellemetlenségek. Aztán rájöttem, ha próbálok nyugodt maradni, és elfogadóan állok hozzá, azzal a görcsöket is lazábban élem túl.

Szóval vesd be a Jedi-elmetrükköket és ügyelj a gondolataidra! Igyekezz szeretettel és elfogadással viszonyulni a testi folyamataidhoz, mert ha a görcsöket nem is enyhíti, de legalább a hangulatodon segít, ezért könnyebben túllendülsz rajta.

Figyelem! A bejegyzés további része korhatáros témákat pedzeget. Kérlek, ha még nem múltál el 18 éves, ne olvass tovább!

7. Speckó tampon légyottokhoz

A mai napig élénken él az elmémben az a női öltözőben megejtett momentum, amikor egy ismerősömnek feltették a kérdést, hogy hányszor kívánja a szexet. Mire ő azt válaszolta, hogy hát hetente egyszer, kivéve, ha menstruál, mert akkor heti háromszor.

Mi, nők nagyon sokféleképpen állunk a mensi alatti szexhez. Van, aki számára kellemetlen, de van, aki pont, hogy jobban vágyik ilyenkor a párjára.

A speckó tampon, pont azok számára lett kitalálva, akik ilyenkor is kívánják a szexet, de nem szeretik, vagy zavarban érzik magukat a járulékos maszatolástól. Egy ilyen apróság nagy segítség lehet a hétköznapok gördülékenyebbé tételében.

Beszerzés: Szoktam néha látni drogériákban is, de a legbiztosabban szexshopokban szokott lenni. 

8. Korhatáros praktika vol. 1 : Alkohol

Na ez most lehet, hogy kicsit vicces tanács lesz, és simán lehet, hogy csak városi legenda, de igazából a tapasztalataim alapján helytálló. Még jó pár évvel ezelőtt hallottam egy csajszitól, hogy amikor nem jön meg neki időben, alkohollal szokott segíteni a dolognak: beül egy kádnyi forró vízbe és közben elkortyolgat egy üveg bort. Elég szkeptikus voltam, de aztán úgy hozta az élet, hogy hasonló szituban, egy, a kedvesem társaságában, hosszas borozgatással töltött este után jómagam is vörös riadóra ébredtem.

Azóta már volt alkalmam párszor tesztelni a teóriát, és tényleg olyan, mintha működne. Nem tudom, talán az lehet a titok, hogy az alkoholt végső soron méregként értékeli a szervezet, és ha méreggel telítődne a méhnyálkahártya, az nem túl előnyös a magzat számára. Persze ez csak a saját spekulációm. A lényeg az, hogy ha már elmúltál 18, késik a mensid, és nincs más kéznél, akkor az alkohol is egy kipróbálható praktika.

Beszerzés: Szerintem mindenki fel tudja találni magát, ha beszerzésről van szó. 😀

9. Korhatáros praktika vol. 2: Szexi orgazmus

Van még egy korhatáros tippem, ami segít a erős görcsök esetén, de tapasztaltam már olyat is, hogy a mensit is segít elindítani: a szex, és különösen az orgazmus. Egyrészt az izgalmi állapot során a test lekapcsol a görcsökről, mert épp másra fókuszál. 😛 Másrészt az orgazmus ritmikusan összehúzza a méh izmait, és ezzel ellazítja őket.

Persze senkit nem biztatnék, hogy ha nagyon görcsöl, kapja el a kollégáját egy körre. De ha olyan helyzetben vagy, hogy épp van lehetőség néhány szerelmes percre… 😀

Khm… ugye a beszerzéshez külön nem kértek tanácsot? 😀


Remélem találtatok olyan tippet, amit kipróbálásra alkalmasnak ítéltek. Ha szívesen olvasnátok még hasonló témákról, kérlek jelezzétek. 😉

Ha tetszett, nézz szét a lenti ajánló sávban, hátha találsz mást is, ami érdekel. Kövess Facebookon, hogy ne maradj le a legújabb bejegyzésekről!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük